Отслабване без гладуване – как е възможно?


здравословна храна

Ако сте с наднормено тегло и се чудите как да отслабнете, но без да спазвате диети, ето няколко полезни решения.

Фитнес инструкторът Станимир Михов, автор на книгата Моите 10 години здравословно хранене и тренировки, споделя няколко полезни съвета как да намалим калории и килограми без да гладуваме.

Изборът да се започне и спазва на здравословен хранителен режим, комбиниран с физическа активност се смята за най-благоприятен и надежден начин да се достигне или поддържа дългосрочно оптимално тегло и красива визия. Това е ефективна и работеща комбинация, която помага за постигане на дълготрайни и забележими резултати, твърди Станимир Михов.

Голяма част от борещите се с излишните килограми намаляват калориите до такава степен, че изпитват глад през по-голямата част от времето на съответната диета. Освен неприятното чувство това би ви отдалечило от постигане на крайната цел – изгаряне на мазнини и отслабване, категоричен е фитнес инструкторът.

Увеличете приема на непреработени храни!

Непреработените храни, често категоризирани като здравословни, обикновено са по-обемисти, спрямо преработените. Те са с по-голямо съдържание на фибри и по-ниско на мазнини. Спазвайки здравословен хранителен режим, съдържащ разнообразни белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини, витамини и минерали, ще се чувствате сити за много по-дълго време, съветва Станимир Михов.

Удачни варианти за такъв режим са включването в ежедневното меню на зеленчуци, като зелени салати, броколи, карфиол и аспержи, защото имат ниско съдържание на калории спрямо техния обем. Може да ги използвате за гарнитура или като част от салатата.

Пълнозърнестите храни – като овесени ядки или цветен ориз (кафяв, червен), са с високо съдържание на фибри, както и други важни хранителни вещества и ще ви заситят за дълго време, без да предоставят много на брой допълнителни калории. Единственият минус може дойде от грешката да ги овкусявате с непремерени количества сол и мазнина, предупреждава Станимир Михов.

Пийте повече вода!

вода


Консумацията на вода е пряко свързана с по-лесна загуба на килограми. Добрата хидратация ще увеличи чувството за ситост.

Хранете се редовно!

Консумирайте основно хранене поне два пъти дневно, вместо да прескачате хранения. Прием на основни хранения в равни интервали през целия ден ще гарантира зареждане с тонус и енергия, необходими за изпълняване на ежедневните ви задачи.

Добавете междинни хранения!

Междинните хранения помагат за ограничаване на глада. Включете здравословни храни с високо съдържание на фибри и протеин, за да повишите чувството за ситост и намалите броя на калориите, които консумирате на ден, съветва Станимир Михов за оптималната честота на хранене.

Добавянето на междинни хранения обаче не бъркайте с допълнителни хранения, предупреждаваме от Zdraven.bg. Ако не намалите общия брой калории, който поемате с основните хранения, добавянето на още допълнителни закуски между тях само ще доведе до негативен ефект. Тях ги използвайте просто, за да не бъдете гладни, но в никакъв случай с обем на основно хранене.

Използвайте чисти меса вместо колбаси!

Избирайте меса, които са в чист вид и без добавки или с минимално количество добавени съставки, препоръчва Станимир Михов.

Често към кайма или популярни готови продукти се добавят сол, консерванти, сланина и други излишни съставки. Така не само се прибавят голям брой калории към менюто ви, но и са опасни за здравето.

Zdraven.bg припомня предупреждението на Световната здравна организация, че преработеното месо причинява рак.

Под чисти меса се имат предвид пилешки и пуешки филета, бяла риба, телешки шол, свински шницел и контра филе и сходни варианти, изброява Станимир Михов.

Увеличете физическата активност!

Ако приемате повече калории, отколкото е нужно, за да се изпълняват задачи като поддържане на жизненоважни процеси и дневна активност, ще покачвате килограми.

Физическата дейност спомага за създаването на дефицит чрез горенето на допълнителни калории. В същото време е задължителен инструмент, ако желаем да постигнем по-добра композиция и стегнат вид на тялото, категоричен е фитнес инструкторът.

Снимки: здравословна храна: Free-Photos; пиене на вода: фитнес инструктор Станимир Михов