Още полезни здравни съвети за бъдещите майки


Представяме още полезни здравни съвети за бъдещите майки.

Национален център по опазване на общественото здраве към Министерство на здравеопазването могат да Ви помогнат за планиране на здравословна подготовка, когато желаете да станете майка, сред които е и добър хранителен режим преди забременяване.

Консумацията на алкохол се свързва с намалена способност за забременяване. Приемът на по-големи количества алкохол през ранната бременност,когато най-често още не знаете за нея, може да предизвика увреждания или забавено развитие на бебето. Препоръчително е жените, които се опитват да забременеят, да не консумират алкохол.

Ако консумират алкохолни напитки, това да бъде в ограничени количества: не повече от една или две единици алкохол един-два пъти седмично. Една единица е равна на малка чаша вино, или една чаша бира, или 25 мл концентриран алкохол (водка, ракия, уиски).

Ако сте с наднормено тегло или имате затлъстяване, опитайте да намалите теглото си достатъчно време преди забременяване. Диетите за отслабване обикновено са нискокалорични, което създава рискове за хранителни дефицити. Постигнете желаното тегло достатъчно рано преди бременността, за да имате време да изградите запасите си от витамини и минерали. Опитайте се поне три месеца преди евентуалната бременност да не спазвате диета.

Поднорменото тегло увеличава риска от раждане на бебе с поднормено тегло. Опитайте се да увеличите теглото си преди забременяване. Това ще Ви гарантира осигуряването на всички хранителни вещества, необходими на плода през първите месеци.

Бременността и раждането на бебе изчерпва запасите на жената от хранителни вещества и трябва време да бъдат възстановени отново преди друга бременност. Честите раждания, през кратки интервали, може да се отразят неблагоприятно върху здравето на жената и върху следващата бременност. Затова, дайте си време между бременностите.

Снимка: Камелия Атанасова