45% от американските младежи прекарват почти постоянно в интернет.
Американският Център за изследвания Pew публикува годишен доклад за ползването на интернет от младежите в САЩ.
Проучването е проведено в периода 7 март – 10 април 2018 г. и в него са участвали американски младежи на възраст от 13 до 17 години.
Най-популярните социални платформи, които тийнейджърите ползват са YouTube (85%), Instagram (72%), Snapchat (69%), Facebook (51%) и Twitter (32%).
YouTube е най-голямата социална мрежа в света за споделяне на видео клипове, Instagram е най-голямата социална мрежа в света за споделяне на снимки (и кратки клипчета), Snapchat е мобилно приложение за незабавни съобщения, снимки и кратко видео, Twitter е социална мрежа в света за изпращане и четене на кратки съобщения, снимки и клипчета, а Facebook е най-голямата многофункционална социална мрежа в света и България.
Децата, които ползват повече от едно приложение, предпочитат да ползват най-често Snapchat (35%) и YouTube (32%). Едва 15% от тях ползват най-често Instagram, а други 10% – Facebook.
Ползването на Facebook е застъпено повече при по-бедните тийнейджъри. 70% от най-бедните ползват тази социална мрежа, 56% от децата на средната класа и само 36% от богатите младежи.
В същото това изследване се вижда, че младежите имат сравнително неутрално мнение за въздействието на социалните мрежи над тях. 45% от запитаните отговарят, че социалните мрежи нямат влияние над тях и техните връстници, 31% смятат, че социалните мрежи имат положително влияние, а 24% смятат, че социалните мрежи влияят зле.
Според проучването става ясно, че близо 95% от младежите в САЩ имат достъп до интернет чрез техните телефони, а само 88% отговарят, че това се случва и чрез домашния компютър.
И тъй като достъпът до интернет от телефона е много лесен се оказва, че 45% от американските младежи са почти непрекъснато в интернет, за разлика от преди 4 години, когато броят на децата, стоящи почти непрекъснато в интернет, е бил почти два пъти по-малък – 24%.
Резултатите от това проучване са публикувани в сайта на Центъра за изследвания Pew.
Снимка на тийнейджърки със смартфони: Simple Texting