Срамежливите деца се провалят на езиковите тестове

деца в детска градина

Срамежливостта сред децата може да повлияе на представянето им на езикови тестове, установи проучване.

Проучване установи, че срамежливостта сред децата може да повлияе на представянето им на езикови тестове в зависимост от нивото на социално поведение, изисквано от теста, съобщи БТА.

Срамежливите деца са склонни да бъдат по-необщителни в ежедневието си. Проучването на психолога Сара Къкър от Южния методистки университет и нейна студентка, която сега учи в Университета на Източен Илинойс, установи, че социалното поведение на децата може да се окаже предизвикателство при оценяването на езиковите им способности.

В изследването участваха 122 деца на възраст между 17 и 42 месеца. Всяко дете премина през поредица от три езикови задачи, които изискват различни нива на социално поведение.

Резултатите разкриха значителни разлики в представянето на децата при различните задачи в зависимост от срамежливостта им.

„Темпераментът на детето, особено неговата срамежливост, може силно да повлияе на това как ще се справи с езиковите задачи“, обясни Къкър. „Когато се оценяват езиковите способности на децата, медицинските професионалисти и учителите трябва да вземат предвид нивото на срамежливост на детето, като например използват задачи, които са по-малко натоварващи за тях, като задачи за посочване, вместо за говорене.“

Къкър вярва, че проучването ще помогне на специалистите да гарантират по-ефективното оценяване на езиковото ниво сред децата, както и да получат по-цялостно разбиране на езиковото им развитие. В бъдеще тя и нейният екип планират да изследват представянето на срамежливите и по-малко срамежливите деца по време на стандартизирани езикови тестове.

Резултатите от проучването са публикувани в „Journal of Speech, Language, and Hearing Research“ на 13 септември 2023 г.

Снимка на деца в детска градина: svklimkin / Pixabay