>

Съвети при предменструален синдром

Ето няколко полезни съвети при предменструален синдром (ПМС).

62% от жените в Германия се чувстват зле и ограничени в ежедневието си във фазата на т. нар. предменструален синдром (ПМС). 18% от мъжете смятат, че животът им с партньорката страда от симптомите на ПМС, пише агенция Deutche Welle.

Данните са от представително проучване сред 1460 жени и мъже между 16 и 45 години, а един от основните изводи е, че мъжете проявяват изключително слабо разбиране към оплакванията на жените си. Над половината са на мнението, че в дните преди менструацията жените просто би трябвало да се стегнат малко повече.

От какво се дразнят мъжете?

Анкетираните мъже се дразнят най-вече от лошото настроение на жените – 43%. 27% казват, че в това време каквото и да направят, все не могат да угодят на жените си. А колкото по-млади са мъжете, толкова по-малко разбиране проявяват по отношение на своите партньорки.

При 43% от запитаните на възраст между 20 и 24 години във фазите на ПМС страда дори и любовният живот. Почти 20% от мъжете се ядосват конкретно от факта, че по това време портньорката им твърдо отказва секс. В контекста на тези обстоятелства изглежда особено интересен друг резултат от проучването, а именно – че в предменструалната фаза жените между 30 и 34-годишна възраст често се замислят дали да не се разделят с партньора си – 15,3%.

Жените, които заявяват, че страдат по време на ПМС, се оплакват най-често от болки в корема, раздразнителност и главоболие. Повечето разчитат на обезболяващите средства за справяне с проблема. 8% посягат към хапчетата, а над 15% предпочитат класиката – грейката.

Няколко съвета към жените:

Десетина дни преди менструацията да се ограничи приемането на месо, да се яде в по-малки количества и без сол. Помага и пиенето на много вода и чай, както и консумацията на повече зеленчуци и плодове. Добре е да се избягват силните храни – шоколад, сирена, подправки, а от млечните продукти най-подходящо е киселото мляко.

За да се намали стресът преди цикъл може два пъти на ден да се отделят по няколко минути за дихателни упражнения. В същата посока – за намаляване на стреса – е и препоръката за взимането веднъж на ден преди менструацията на десет капки мента, глог и валериан.

Снимка: sxc.hu