Неправителствена организация прави бял списък за бебешки продукти с цел защита на здравето на новородените.
За да защитават интересите на потребителите, от Световната зелена организация (WGO) създадоха методология с тройна защита, за да постигнат по-висока степен на защита на продуктите, предназначени за бебета.
Като се опира на тази методика, независимата неправителствена организация работи за създаването на бял списък с бебешки продукти, предназначени за масова употреба.
Този проект вече е покрил за три години различни категории от продукти, като се започне с бебешките лосиони, в чиято част вече е завършен, а резултатие обявени на страницата WGO.org.hk/whitelist/en/lotion.
Целта му е да формира у потребителите съвременни правила за сигурност и да насърчи производителите да следват норми от по-висок порядък.
Методологията с тройна защита е следната: взимат се проби от продукти, които се продават във водещи световни търговски вериги, след това се подлагат на химически тестове, които измерват специфични химикали (например тежки метали, метанол и формалдехид).
После продуктите преминават през международна проверка на използваните съставки според регламентите на Европейския съюз, на САЩ, на Китай и на Япония.
Идва ред и на тестване на продуктите чрез биологичен метод, основан на въздействието, който измерва нивото на концентрация на еквивалентите на естрогена по лабораторна схема (External quality assessment – EQA). Равнищата не могат да надвишават стандартите на Световната здравна организация.
Стандартът по EQA е важен дотолкова, доколкото тсъдържание над него се отразява на ендокринната система на човека и причинява проблеми в развитието през следващите три поколения. Само продукти, които успешно преминат тази методика, са включени в белия списък.
Световната зелена организация (WGO), със централа в Хонк Конг, е направила анкети с повече от 200 хонконгски родители на деца под три години.
Над 80% от анкетираните са заявили, че се тревожат за безопасността на бебешки продукти. Въпреки това, само 22% винаги четат съставките върху етикетите, 61% не знаят какви вредни съставки може да бъдат намерени, а 59% не знаят за последиците от химикалите с естроген. Въпреки че повечето родители се грижат за безопасността на продуктите, те не са наясно с потенциалния риск за здравето и не знаят какво да се избягва.
Д-р Ю, изпълнителен директор на Световната зелена организация заяви, цитиран от агнециите АФП и БГНЕС: Резултатите от нашето проучване показват, че родителите в Хонконг не са достатъчно информирани за безопасността на продуктите. Белият списък трябва да им позволи да направят по-информиран избор. Като цяло, всички съществуващи бебешки продукти са в съответствие с правилата за безопасност, постановени от властите. Въпреки това, тези строги стандарти ще насърчат производителите да произвеждат само безвредни продукти за човешкото тяло и за околната среда.
Zdraven.bg препоръчва на родителите да избягват ползването на продукти, които не са преминали успешно подобен здравен тест.
За забавление на всички представяме и колекция от няколко смешни бебешки реклами:
Снимки: бебе: Кристиан Тьорсен, продукти: WGO