
Мъжете с повече тестостерон се стремят към стоки за по-висок социален статут.
Мъжкият полов хормон тестостерон се оказва основен фактор за потребителското поведение на мъжете.
Еднократна доза тестостерон подбужда мъжете към покупката на луксозни марки автомобили, часовници, химикалки или дрехи, които, подобно на рогата на еленените и опашката на пауните, с които животните сигнализират на индивидите от женския пол за статута си, съобщиха учени, които публикуваха резултатите от проучването в изданието Nature Communications.
Това вероятно се дължи на факта, че тестостеронът играе роля в поведението, свързано със социалния ранг (при животните), и притежаването на луксозни продукти е стратегия, която да сигнализира за ранга в човешките социални йерархии, каза съавторът на проучването Гидиън Нейв от Университета в Пенсилвания за агенция АФП.
Предишни изследвания вече показаха, че потребителите, които купуват луксозни стоки, искат да покажат висок социален статус. Но досега ролята на хормоните беше неизвестна.
Учените са работили с 243 мъже на възраст от 18 до 55 години. Половината от тях получили доза тестостерон, а другите – плацебо.
След това те били помолени да избират между два продукта с еднакво качество, но единият с търговска марка, считана за високо състояние, според оценка, определена в предишно проучване на над 600 мъже.
Мъжете, които получили тестостерон, показали предпочитания към продуктите, свързвани с по-висок социален статут.
Да притежаваш престижни продукти, е стратегия за сигнализиране на ранга в човешкото общество, каза Гидиън Нейв.
Дали това откритие разкрива защо жените предпочитат мъже с часовник Ролекс или каращи Ферари?
Използването на престижни марки не означава, че това ще проработи (пред жените), достатъчно е, че мъжете си мислят, че то работи, казва Нейв.
Изследователският екип отбелязва, че продуктите, които се асоциират с висок обществен статут за различни при различните култури.
Снимка на мъж: Марко Крупи