Тичане помага срещу стрес и тревожност


Тичане и бързо ходене помагат срещу стрес и тревожност.

Ходенето или лекият крос са най-добрия лек срещу стреса, обявиха учените.

Този извод е показан от наблюденията върху гризачи.

По-енергичната разходка или по-бавното тичане държи невроните под контрол, което дава усещането за отпускане, пише в-к Dayly Mail, цитиран от агенция БГНЕС.

Оказва се, че тичането води до появата на нови неврони, които потискат мозъчната активност и успокояват клетките, намиращи се в твърде възбудено състояние.

При експеримента част от гризачите са били поставени в студена вода, за да им се предизвика стрес. В мозъка на животните активните неврони се задействали в комбинация с хипокампа (връзка с емоционалната реакция). В същото време при другата група гризачи, на “атлетите”, веднага се включвали невроните, потискащи активността. Така тревожността отминавала и организмът по-добре се справял със стреса.

Подобен механизъм работи и в човешкия мозък, казва проф. Елизабет Гоулд от Принстънския университет, САЩ. По думите й физическата активност реорганизира мозъка, а тревожността вече не пречи на нормалната работа.

Zdraven.bg препоръчва тичане на открито като парк и плаж, а не само на тренажор или по градските улици, където ефективността намалява от липсата на свеж въздух.

Снимка: Ed Yourdon

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува: