
Турските ТВ-сериали са №3 в света, но bTV ги спира.
Турските телевизионни сериали са достигнали аудитория от 750 милиона души в повече от 150 държави, заяви заместник-министърът на културата и туризма Батухан Мумджу, цитиран от двуезичното издание „Hurriyet Daily News“ с новини на турски и английски на 19 октомври 2023 г.
„Със съдържание, произведено в Турция, достигаме до 750 милиона зрители в 152 държави. Всички заинтересовани страни в индустрията добре осъзнават многостранното значение на продажбите на телевизионни сериали, както по отношение на износа, така и като мощен инструмент на културната дипломация“, заяви Мумджу по време на фестивала за телевизия Турските телевизионни сериали в Кан.
Турция е водеща в износа на телевизионни сериали сред неанглоезичните страни и е на трето място в света след САЩ и Великобритания.
Турските телевизионни сериали се радваха на висок успех на изложението в Кан, на което присъстваха представители от 108 държави и над 10,000 посетители.
Ръководителят на турската медийна група „Demirören“ Мурат Янджъ подчерта, че водещата роля на Турция в износа на телевизионни сериали на световната сцена е доказателство за успеха и напредъка на индустрията.
„Очакваме, че тези цифри ще продължат да нарастват. Подкрепата на Министерството на културата и туризма за привличането на заинтересовани страни от ТВ-бранша на този панаир е много ценна. Под ръководството на министерството вярвам, че организирането на такива панаири в Турция ще бъде от значителна полза за индустрията“, той каза.
Ежегодно Турция произвежда по около 50 телевизионни сериала, а секторът се радва на стотици милиони зрители в световен мащаб.
За да продължи и увеличи този голям успех, постигнат в света, Министерството на културата и туризма на Турция подкрепя участието на производители и търговски агенции в най-важните изложения за съдържание в света, в сътрудничество с Истанбулската търговска камара (ITO).
В зависимост от държавата цената на един епизод достига суми между 300 хиляди и 700 хиляди долара, разкри наскоро представител на бранша.
MIPCOM, който е водещият световен пазар на развлекателни продукти във всички платформи, организира едно от най-големите световни изложения за студия и дистрибутори всяка година в Кан, Франция.
По-рано, на 14 септември 2023 г. главният изпълнителен директор на „bTV Media Group“ Ралф Бартолайт обяви, че bTV спира турските сериали от началото на 2024 година.
Постер на турския сериал „Medcezir“ (в най-близък превод „Приливи и отливи“), познат у нас като „Кварталът на богатите“: Ay Yapım