Дублираната на български трета част на анимацията Хотел Трансилвания отново размива малки и големи в киносалоните.
Откакто петзвездния пищен хотел Трансилвания за чудовища отвори врати и за човеци, собственикът му граф Дракула се е потопил в неуморни грижи за почивката и забавленията на чудатите си гости. Той е забравил какво означава да се наслаждава на „живота“.
Загрижена за щастието и здравето на любимия си баща, Мейвис решава да заведе него и семейството (включително и дядо й Влад) на луксозен чудовищен круиз. Към тях разбира се се присъединява „глутницата на Драк“ – Франкенщайн и съпругата му Юнис, мумията Мъри, Невидимия човек, върколака Уейн и безбройната му челяд и т.н. Круизът стартира от Бермудския триъгълник, през Забравения остров та чак до изгубената Атлантида.
Тайфата се наслаждава на всички забавления, които се предлагат на борда – от страшен волейбол и екзотични екскурзии до поддръжка на неповторим лунен тен.
Ваканцията е перфектна и чудовищна особено за Драк, който неочаквано хлътва по мистериозната капитанка на кораба Ерика. Щерката Мейвис бързо обаче осъзнава, че привидно приветливата Ерика пази тайна, която застрашава любимите й същества.
Третата част на забавната анимация е озвучена на български с гласовете на: Георги Спасов (Дракула), Алекс Сърчаджиева (Ерика), Елен Колева (Мейвис), Николай Урумов (Франкенщайн), Илиян Марков (Джони), Константин Сливнишки (Денис), Албена Михова (Юнис), Здравко Димитров (Уейн), Васил Димитров (Влад), Атанас Дребрев (Стан Рибока), Калина Асенова (Уини), Георги Стоянов (Гремлини), Петър Калчев (Ван Хелзинг).
Преводът на български е изключително удачен и запазва оригиналния хумор, а дублажът на ансамбъла професионалисти отново е направо перфектен.
Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция е изключително добра анимация на студиото Sony Pictures Animation, която забавлява малки и големи зрители с многобройни лафове и комични ситуации, в които изпадат множеството чудовищни герои, всеки със спецификата на същността си, приятна музика и танцови дуели, продължава традицията от предишните две части за добротата на всички създания преобръща злината. Чудовищната ваканция е приятно бягство в киносалона за цялото семейство от лятната жега навън.
За Генди Тартаковски, съсценарист и режисьор на Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция, не е било лесно да вземе решение отново да се завърне към героите от Хотел Трансилвания. Най-просто казано, трябвало да има основание, за да се заеме да направи ново, вече морско продължение. „Обичам всички герои, но ако щяхме да създадем трети филм, трябваше да ги отведем на място, където досега не са били, и физически, и емоционално“, казва Тартаковски. „Точно това се случва в този филм. Не само, че компанията на Дракула е извън хотела и посещава забавни екзотични локации като част от една чудовищна ваканция, но ние преобръщаме с главата надолу отношенията между Дракула и Мейвис. Вместо Дракула да се изживява като прекалено загрижен родител, след като дъщеря му се влюби и вече има дете, сега Мейвис е силно обезпокоена за баща си. Или може би тя не само е прекалено загрижена – може би той наистина е в опасност“.
Тартаковски казва, че се вдъхновява за новата лента от свои собствени преживявания. „След като завърших втория филм, имах нужда от ваканция и моите роднини ме изненадаха със семейно пътуване по море“, отбелязва той. „Сигурен съм, че всеки обича своите роднини, точно колкото мен, но заради пътуването трябваше да бъдем заедно на едно място в продължение на седмица. Това ме вдъхнови да се замисля какво би се случило, ако Дракула и компания са в подобна ситуация?“
Продуцентът Мишел Мърдока, която работи с Тартаковски по трите филма от поредицата, харесва идеята. „Това беше възможност да избягаме от хотела и да се впуснем в едно различно семейно приключение“, споделя тя.
„Мисля, че филмите за Хотел Трансилвания се харесват на всички членове на семейството, защото са посветени на едно семейство“, казва Тартаковски. „Разбира се, всяко семейство е различно, но всъщност всички си приличат. Затова филмите имат успех по целия свят“.
Все пак всички знаят, че да си на ваканция със семейството си може да бъде странно преживяване. Всеки обича семейството си и иска да е заедно с него… Но като деца, родителите ни постоянно ни засрамват. От друга страна много често децата така изтощават родителите си, че те имат нужда от ваканция, за да си починат от ваканцията. А както всички знаем, чудовищата не са по-различни от самите нас. „Забавно е колко си приличаме“, казва Мишел Мърдока, която точно като Тартаковски се завръща за третия си филм от поредицата Хотел Трансилвания. „Знаем, че Дракула, Франк, върколаците Уейн и Уанда, както и Невидимия човек Грифин са имали своите героични моменти и своите слабости и просто се опитват да се държат по възможно най-добрия начин, което не винаги се възприема добре от останалите. Изводът е ясен – независимо дали сме хора или чудовища, със зелена кожа или въобще без кожа, нашето семейство не се е сблъсквало с по-голяма заплаха от тази в лицето на Ерика“.
Все пак Ерика не е просто красива, умна и готова за приключения като капитан на кораба. Тя може да разбие сърцето на Дракула (ако вампирите въобще имат сърца) и да промени завинаги историята на неговото семейство. Освен това тя крие тайна, заради която това пътуване може да има фатален край. Оказва се, че Ерика е потомък на легендарния ловец на вампири Ейбрахам Ван Хелсинг, а идеята на това пътешествие е да залови Дракула и неговата компания. Това е капан. Майсторска заблуда. Майсторска екскурзионна заблуда.
„Планът на Ерика е да се добере до всички чудовища на борда и да ги унищожи до крак, но тя е нетърпелива – иска да убие Дракула моментално“, обяснява Тартаковски. Междувременно самият Дракула се превръща в лесна плячка, след като се увлича по нея. Той се влюбва до уши от първи поглед или до зъби като едно истинско чудовище. Дракула се качва на борда, вижда Ерика и е прострелян смъртоносно в сърцето. И той постоянно се опитва да я накара да се влюби в него, докато тя се старае да намери начин да го убие“.
Към Ерика се присъединява и нейният прочут прадядо – Ейбрахам Ван Хелсинг. „Мисля, че и двамата са готови да се впуснат в лова на чудовища“, отбелязва Мърдока. „Ерика вярва в съдбата си и смята, че именно такава роля й приляга най-добре. Но в това има и нещо забавно – никога не знаем какво ни е отредила съдбата“.
Тартаковски отбелязва, че обстановката открива много нови възможности пред героите. „Има повече визуален хумор и всичко е по-забавно в сравнение с предишните два филма“, казва той. „Това не е просто пътуване, това е истинско приключение. Те ще открият нови екзотични места, сред които е изгубения град Атлантида. Но налице е реална опасност, тъй като те се усъмняват дали Ерика като капитан на кораба, не ги води към своя капан“.
Визуалният хумор, който е запазена марка за Тартаковски, може би най-добре се изразява чрез „ударния“ стил на анимация, както той го нарича, характерен за предишните два филма. Тартаковски насърчава аниматорите да създадат преувеличени версии на героите, със закачки и забавни изражения. Героите са пластични, показвайки емоции от пакости, типични за анимациите, до чувства, характерни за истинските хора. „Филмите от поредицата „Хотел Трансилвания“ предоставят възможност на аниматорите да се опитат да разсъждават за кратко като Генди“, казва Мърдока. „Един компютър не може да прави нещата така, както си ги представя Генди, но мисля, че нашите аниматори харесаха предизвикателството да правят нещо различно и да успеят да представят богата гама от изражения, в името на повече емоции и повече забавление за зрителите“.
Повече забавления – с малките чудовища Гремлини, които управляват смахната авиокомпания… или с Бермудския триъгълник, който наистина е триъгълник, поглъщащ самолети и кораби… или събирането на тен на лунна светлина (все пак чудовищата не могат да се пекат на слънце), вулкан под водата, гмуркане на дълбокото, сърфинг с делфини… да си признаем: чудовищата може да са като нас, но техните ваканции са доста по-различни (и много по-яки).
И всичко това без да броим крайната дестинация на чудовищната ваканция: изгубения град Атлантида. „Това е нашата версия на Вегас“, отбелязва Мърдока. „От дълбините на океана се появява гигантски страховит кракен и точно, когато си мислите, че това е краят, той се впуска в лудешка песен в стила на Синатра, изпълнена на Джо Джонас“.
Хотел Трансилвания 3 е огромна крачка напред, за чудовищата и за аниматорите, и е най-голямото приключение досега. „Като мащаби и размах този филм е по-голям от предишните два“, казва Тартаковски. „Имаме различни нови локации. Виждаме Бермудския триъгълник, изгубения град Атлантида, както и един подводен вулкан – това са невероятни места, които са част от почивката на чудовищата. Получава се един комедиен спектакъл“.
Разбира се, не всичко е различно. „Толкова е интересно да видим най-после какво се случва извън хотела, но понеже действието се развива на кораб, който е като хотел във водата, можехме отново да прибегнем до шегите от хотела“, смее се Тартаковски.
Естествено, третият филм от поредицата продължава ударния анимационен стил, който е запазена марка за Тартаковски и е водещ в първите два филма. „Анимационният стил на Генди нарушава законите на физиката“, казва специалистът по визуални ефекти Майкъл Форд.
Всичко започва със сторибордове. Докато при другите филми се наема художник, който сам рисува сторибордовете, макар и в груб вариант, Тартаковски прави това почти изцяло сам, с художник, който дорисува скиците. „Работил съм с много режисьори, но няма друг като Генди“, казва художникът на продукцията Скот Уилис. „Той е измислил целия филм и знае какво да направи, за да се получи по този начин. Може да разгледате всяка скица от сториборда и така разбирате какво иска той. Това е защото Генди има опит в телевизията, където сторибордовете се изпращат, за да бъдат анимирани отделно и всичко следва строг план. Той прави същото с филмите си – сторибордовете се използват за образец. Всичко е много ясно и той знае какво прави“.
Тартаковски е и автор на сценария, за първи път във филм от поредицата, заедно с Майкъл МакКълърс. „Много от идеите на Генди са в основата на лентата“, казва анимационният супервайзър Алън Хоуикнс. „В предишните два филма винаги се опитвахме да натъкмим магията на Генди в сценария с много диалози. В този филм диалозите са по-малко, за сметка на различните визуални хрумвания. Има много нестандартни локации, които издигат визията на съвсем друго ниво – като подводния вулкан или множеството други препятствия, които героите трябва да преодолеят“.
Хотел Трансилвания 3: Чудовищна ваканция е в българските киносалони на 3D и 2D от 13 юли 2018 г., разпространяван от Александра Филмс.