Храни за здрава коса


морски храни

Представяме полезни храни, които съдържат вещества, необходими за нашата коса да бъде винаги здрава, красива и бляскава.

Една четвърт от обема на косъма се дължи на водата в него, а косата е гъвкава и мека само, ако е достатъчно хидратирана.
вода


Така че поемайки течности в изобилие, не само пречиствате организма си от отрови, но и поддържате косите си блестящи. Желязото е необходимо за пренасянето на кислород до косъма.

Ако в храната липсва достатъчно желязо, косата изпитва глад за кислород. коприва Може да си набавите желязо от естествени източници, сред които нужното количество им в месо, зеления грах и фасул и в копривата.

Цинкът предотвратява косопада. месо За да стигне пък цинк до организма ни, трябва да се набляга на морски храни и месо. Пигментацията на косата зависи от наличието на мед. Колкото повече мед в храната, толкова по-блестящ цвят на косата.

Стридите и скаридите съдържат достатъчно количество мед, минералът може да се набави от от черен дроб, пресни зеленчуци, ядки и семена. За здравето на скалпа се грижи витамин А. кайсии Него го има в млякото и млечните продукти, в яйцата, черният дроб, като от бетакаротиновите плодове са известни кайсийте и морковите.

Протеините изграждат корена на косъма, а витамините В и С се грижат за здравината му, подпомагат растежа и предотвратяват цъфтенето. ядки

Богати на протеини са всички животински продукти – месо, мляко, яйца; има ги и в зърнените храни и ядките. В месото, млякото, яйцата, ядките и рибата има и витамин В, а витамин С съдържат кивито, всички цитруси и магданозът.

Снимки: CB Spares

Поздравяваме всички с видеоклипове на хитове, в които могат да се видят интересни прически: