Кои са най-гледаните онлайн оригинални филми на Netflix?
Представяме най-гледаните онлайн оригинални филми, които са произведени за най-популярната стрийминг платформа в света Netflix, която има над 277 милиона абонати в цял свят към юни 2024 г., от които 73.3 милиона от абонатите са в САЩ и Канада и над 73 милиона в Европа, Близкия Изток и Африка, 39.6 милиона в Латинска Америка и 34.8 милиона в Азия и държавите в Тихия океан. Netflix е достъпен в цял свят без Китай, Сирия, Северна Корея и Крим. Бум в интереса към Netflix настава след избухването на пандемията от коронавирус.
Netflix е достъпен и в България с почти 120 хиляди абонати, макар да не предоставя субтитри на български език за продукциите, които предлага в своя каталог за гледане. Единствените държави, в които Netflix няма достъп са Китай, Северна Корея и Сирия. Най-много абонати Netflix има в САЩ – 73 милиона, което е над една трета от всички. Следват Бразилия с над 15 милиона абоната, Великобритания с над 14 милиона абонати и Германия с над 13 милиона абонати. По 10 млн. абонати имат във Франция и Мексико. В Япония са с над 7 милиона абоната, а в Канада – почти 7 милиона. В Австралия абонатите на Netflix са 6.5 милиона, в Индия – 5.5 милиона, а в Испания, Аржентина и Южна Корея – по 5 милиона. По 4 милиона са абонатите в Италия и Индонезия, а над 3 милиона абонати гледат Netflix в Холандия.
Компанията Netflix е основана през 1997 г. в Калифорния, САЩ, а вече има офиси и в Англия, Франция, Холандия, Бразилия, Индия, Япония и Южна Корея. От 2012 г. Netflix активно произвежда и разпространява онлайн филми и сериали. Представяме оригиналните филми на Netflix, които са събрали очите на най-много зрители онлайн.
На 12 юни 2023 г. Netflix промени за 4-ти път метриката си за измерване на най-гледаните онлайн филми на всички времена. Този път филмите се подреждат по гледаемост или по-точно – по колко пъти е гледано дадено заглавие в първите си 91 дни от премиерата си, като първо се брои колко общо часа е гледан даден филм от абонатите на Netflix, а след това времето се дели на продължителността му и така се получава броя гледания, закръглени на 100 хиляди. Един зрител може да гледа няколко пъти свой любим филм.
Ето топ 12+ по критерий брой гледания през първите 91 дни от премиерата към дата 22 септември 2024 г. (както и брой гледания за първите 6 месеца от премиерата за заглавията от 2023-та насам):
1. Red Notice: 230.9 милиона гледания
Премиерата на екшън комедията с Дуейн Джонсън-Скалата, Райън Рейнолдс и Гал Гадот в платформата е на 12 ноември 2021 г., като преди това, от 5 ноември, е прожектиран в няколко киносалона в САЩ и е донесъл приход от 2 млн. долара. Бюджетът на продукцията е 200 милиона долара.
2. Don’t Look Up: 171.4 милиона гледания
Премиерата на сатиричната фантастика с участието на куп звезди, с,ед които Леонардо ДиКаприо, Дженифър Лорънс, Джно Хил, Кейт Бланшет, Мерил Стрийп и др., в кината е на 5 декември 2021 г., а онлайн – на 24 декември 2021 г. Бюджетът на продукцията е 75 милиона долара.
3. The Adam Project: 157.6 милиона гледания
Премиерата на фантастичната екшън комедия с Райън Рейнолдс в главната роля е на 9 март 2022 г. Режисьор е Шон Леви, създател на кино-пореди „Нощ в музея“. Бюджетът на продукцията е 110 милиона долара.
4. Bird Box („Кутия за птици“): 157.4 милиона гледания
Премиерата на следапокалптичен трилър на ужасите със Сандра Бълок е на 12 ноември 2018 г. и с бюджет от 19.8 милиона долара.
5. Leave the World Behind („Забравете за света“): 143.4 милиона гледания за 91 дни (161.5 милиона гледания за 6 месеца)
Leave the World Behind е американски апокалиптичен психо-трилър от 2023 г., написан и режисиран от Сам Есмаил. Базиран е на романа от 2020 г. на Румаан Алам „Забравете за света“, издаден и у нас. Във филма участват Джулия Робъртс, Махершала Али, Итън Хоук, Миха’ла и Кевин Бейкън, докато те се опитват да осмислят последователния бърз срив в телефоните, телевизията и други редовно използвани технологии, което сочи към потенциален катаклизъм. Leave the World Behind имаше своята световна премиера на Фестивала на Американския филмов институт (AFI Fest) на 25 октомври 2023 г., а беше прожектиран в избрани киносалони на 22 ноември 2023 г., преди стрийминг премиерата му по Netflix на 8 декември 2023 г.
6. The Gray Man: 139.3 милиона гледания
Екшън трилърът с участието на Райън Гослинг и Крис Евънс е адаптация на романа със същото заглавие от Марк Грийни. „The Gray Man“ стартира на голям екран в избрани киносалони на 15 юли 2022 г., където от продадени билети печели приход от 454 хиляди долара. Премиерата му онлайн е седмица по-късно – на 22 юли. Бюджетът на филма е 200 милиона долара.
7. Damsel: 138 милиона гледания за 91 дни (143.8 милиона гледания за 6 месеца)
„Damsel“ е американски мрачен фентъзи филм, режисиран от Хуан Карлос Фреснадийо, известен с „28 дни по-късно“. В главната роля е Мили Боби Браун (нашумяла от сериала „Stranger Things“) играе ролята на девойката Елоди, която по принуда на баща си приема предложение за брак с принц само за да осъзнае, че е използвана, за да изплати древните дългове на западналото си кралско семейство и сега трябва да избяга, докато оцелява при атаките на дракон, дебнещ в лабиринт от пещери и пропасти. Останалата част от главния актьорски състав се състои от Рей Уинстън, Ник Робинсън, Шохре Агдашло, Анджела Басет и Робин Райт. Премирата на „Damsel“ е на 8 март 2024 г.
8. We Can Be Heroes: 137.3 милиона гледания
Детският филм за супергерои е дело на Робърт Родригез, който е режисьор, сценарист и продуцент на продукцията с коледна премиера на 25 декември 2020 г.
9. The Mother (Майката): 136.4 милиона гледания за 91 дни (153.5 милиона гледания за 6 месеца)
Екшън-трилърът с Дженифър Лопес е с премиера на 12 май 2023 г. и режисиран от Ники Каро, най-позната от игралната версия на „Мулан“ от 2020 г.
10. Glass Onion: A Knives Out Mystery („Стъклен лук“): 136.3 милиона гледания
„Glass Onion: A Knives Out Mystery“ е втори самостоятелен филм от трилогията „Вади ножовете“, започнала през 2019 г. Във втория филм детектив Беноа Бланк (Даниел Грейг) заминава за Гърция за следващия си случай. Технологичният милиардер Майлс Брон (Едуард Нортън) е поканил – чрез специално изработен пъзел – приятели на частния си гръцки остров за дълъг уикенд и някой се е оказал убит. Сред гостите са асистентът на Майлс (Итън Хоук); Касандра “Анди” Бранд (Джанел Моне) – бивша бизнес партньорка на Майлс и предприемач; Клеър Дебела (Катрин Хаан) – губернатор на Кънектикът и кандидатка за сената; съпругът на Клеър; Лайънел Тусан (Лесли Одум Джуниър) – учен, работещ за Майлс; Бърди Джей (Кейт Хъдсън) – бивш супермодел, сега модна дизайнерка; Пег – асистентка на Бърди; Дюк Коуди (Дейв Батиста) – звезда в YouTube и активист за правата на мъжете; Уиски (Мадлин Клайн) – приятелката на Дюк и асистент в YouTube; майката на Дюк. Снимките продукцията с бюджет 40 милиона долара са осъществени през юни-септември 2021 г. на остров в Гърция, както и в Сърбия. „Glass Onion“ в заглавието идва от едноименната песен (1968 г.) на Бийтълс. Филмът стартира на голям екран в избрани киносалони на 23 ноември 2022 г., където от продадени билети печели приход от 15 милиона долара, а премиерата му онлайн е месец по-късно – на 23 декември. „Glass Onion: A Knives Out Mystery“ получава номинация за Оскар 2023 в категорията Най-добър адаптиран сценарий.
11. Extraction (Извеждането): 135.7 милиона гледания
Премиерата на екшъна е на 24 април 2020, а бюджетът му възлиза на 65 милиона долара. „Extraction“ проследява премеждията на Тайлър Рейк (Крис Хемсуърт), безстрашен наемник на черния пазар, който няма какво да губи. Уменията му са легендарни, а новата му задача е да спаси отвлечения син на наркобос, който се намира зад решетките. Но в подземния свят, в който се подвизават търговците на оръжие и наркотрафикантите, неговата смъртоносна мисия ще се окаже невъзможна. След края й животът на Рейк и момчето, което е изпратен да спасява, вече няма да е същият.
12. Extraction 2 (Извеждането 2): 134.9 милиона гледания за 91 дни (151.6 милиона гледания за 6 месеца)
Премиерата продължението на екшъна е на 16 юни 2023 г. и продължава с нови рискови ангажименти на Тайлър Рейк (Крис Хемсуърт), 9 месеца след премеждията в Бангладеш. Този път трябва да спаси сестрата на бившата си съпруга и двете й деца от Грузия.
14. Murder Mystery 2: 129.4 милиона гледания за 6 месеца
Премиерата на криминалната комедия с Адам Сандлър и Дженифър Анистън е 31 март 2023 г. и е продължение на първата част от 2019 г.
15. Lift: 129.4 милиона гледания за 6 месеца
Премиерата на обирджийската ексшън комедия е на януари 2024 г. В главната роля е Кевин Харт, а сред останалите участници са Винсънт Донорфио, Жан Рено и др., а бюджетът на продукцията е 100 милиона долара.
16. Spenser Confidential: 129.1 милиона гледания за 91 дни
Премиерата на екшън комедията с Марк Уолбърг и Уинстън Дюк е на 6 март 2020 г. Заглавието е адаптация на романа „Robert B. Parker’s Wonderland“ (2013) на Ейс Аткинс и режисиран от Питър Бърг.
Как беше съставен предишният вариант на класацията: броеше се колко часа даден филм на Netflix е гледан общо през първите 4 седмици от премиерата му онлайн. При тази класация се брои колко общ овреме е пускано едно заглавие, независимо дали абонатът е гледал 1 минута, 1 час или целия филм или пък че си го е пускал по 2-3 пъти. Ето топ 20 по критерий общо гледано време за първите 91 дни към 31 юли 2023 г.:
1. Red Notice (продължителност: 118 минути): 454.2 милиона часа гледане
Премиерата на екшън комедията с Дуейн Джонсън-Скалата, Райън Рейнолдс и Гал Гадот в платформата е на 12 ноември 2021 г., като преди това, от 5 ноември, е прожектиран в няколко киносалона в САЩ и е донесъл приход от 2 млн. долара. Бюджетът на продукцията е 200 милиона долара. Броят зрители на Red Notice се определя около 83 милиона абонати в първия месец от онлайн премеирата му, според в-к „The New York Observer“.
2. Don’t Look Up (продължителност: 145 минути): 408.6 милиона часа гледане
Премиерата на сатиричната фантастика с участието на куп звезди, след които Леонардо ДиКаприо, Дженифър Лорънс, Джно Хил, Кейт Бланшет, Мерил Стрийп и др., в кината е на 5 декември 2021 г., а онлайн – на 24 декември 2021 г. Бюджетът на продукцията е 75 милиона долара.
3. Bird Box („Кутия за птици“) (продължителност: 124 минути): 325.3 милиона часа гледане
Премиерата на следапокалптичен трилър на ужасите със Сандра Бълок е на 12 ноември 2018 г. и с бюджет от 19.8 млн. щ.д. Bird Box е гледан от 89 милиона абонати (по метриката първите 2 минути) или 80 милиона абонати (по метриката 70% от филма).
4. Glass Onion: A Knives Out Mystery (продължителност: 139 минути): 320.3 милиона часа гледане
5. The Gray Man (продължителност: 129 минути): 299.5 милиона часа гледане
6. The Adam Project (продължителност: 116 минути): 281 милиона часа гледане
7. Extraction (Извеждането),(продължителност: 116 минути): 266.9 милиона часа гледане
Премиера: 24 април 2020; Бюджет: 65 млн. щ.д.
8. The Mother (Майката), (продължителност: 115 минути): 261.9 милиона часа гледане
Екшън-трилър с Дженифър Лопес. Премиера: 12 май 2023 г.
9. Spenser Confidential (продължителност: 111 минути): 238.9 милиона часа гледане
Премиера: 6 март 2020 г.
10. We Can Be Heroes: 231.2 милиона часа гледане
Детският филм за супергерои е дело на Робърт Родригез, който е режисьор, сценарист и продуцент на продукцията с коледна премиера на 25 декември 2020 г.
Следват филми, чието гледане в брой часа е броено само за първите 4 седмици:
11. Purple Hearts (продължителност: 122 минути): 228.69 милиона часа гледане
12. The Unforgivable (продължителност: 112 минути): 214.7 милиона часа гледане
13. Ирландецът / The Irishman (продължителност: 209 минути): 214.57 милиона часа гледане
14. The Kissing Booth 2 (продължителност: 131 минути): 209.25 милиона часа гледане
15. 6 Underground (продължителност: 128 минути): 205.47 милиона часа гледане
Премиера: 13 декември 2019; Бюджет: 150 млн. щ.д.
16. Enola Holmes (продължителност: 123 минути): 189.9 милиона часа гледане
Премиера: 23 септември 2020 г. С участието на Мили Боби Браун, позната от сериала Stranger Things, както и Хелена Бонам Картър.
17. Army of the Dead (продължителност: 148 минути): 186.54 милиона часа гледане
148-минутната гонитба на зомбита, режисирана и заснета от Зак Снайдър, най-известен с филмовите си адаптациите си по комиксите на DC като за Суперман и Батман, стартира по Netflix на 21 май 2021 г. Седмица преди това продукцията, чийто бюджет се оценява на 70-90 милиона долара, е прожектирана в избрани киносалони в САЩ, където събира приходи от 1 милион долара.
18. The Old Guard (продължителност: 125 минути): 185.71 милиона часа гледане
Премиера: 10 юли 2020; Бюджет: 70 млн. щ.д.
19. Murder Mystery (продължителност: 97 минути): 169.59 милиона часа гледане
Криминалната комедия с Адам Сандлър и Дженифър Анистън е с премиера на 14 юни 2019 г.
20. Army Of Thieves (продължителност: 127 минути): 154.07 милиона часа гледане
Премиера: 29 октомври 2021; Бюджет: 7 млн. щ.д.
21. Me Time (продължителност: 101 минути): 150.59 милиона часа гледане
Комедия с Кевин Харт и Марк Уолбърг. Премиера: 26 август 2022; Бюджет: 80 млн. щ.д.
Преди 28 юни 2021 година класацията се съставяше, като се брои колко акаунта на Netflix са гледали техен филм през първите 4 седмици от премиерата му онлайн. За гледане се счита не изглеждането на целия филм до край, не както останалите онлайн платформи броят поне 70 процента от продължителността на продукцията – метрика, която и Netflix използваше до 2019 г., а тези, които са гледали поне 2 минути от началото на филма без прекъсване. Ако един абонат си пусне филма пак – брои се само първия път, т.е. само за веднъж. Ако зад абонаментния номер има повече от един потребител – брои се само веднъж. Ако потребителят е пуснал филма в компания с други хора, независимо от броя им, брои се отново само за веднъж гледане, а не се отчитат зрителите общо. Ако пък зрителят прекъсне да гледа филм на 10-тата минута, защото се оказал скучен, той вече се брои за зрител на продукцията. Експретите изчисляват, че новата двуминутна метрика завишава средно с 35% броя на отчетените зрители сравнено с метриката за тледането на поне 70% от продължителността на продукцията. Тоест в тази класация не се брояха колко точно реални хора са гледали един филм, а колко абонати на Netflix са си пуснали един филм за поне 2 минути от него в първия месец след премиерата (или по-точно за първите 28 дни от премиерата).
Ето старата класация с топ най-гледаните онлайн филми на Netflix на всички времена, които са нейни пълнометражни игрални или анимационни оригинални продукции (изключени са документалите заглавия), всеки от които е гледан от над 50 милиона абонати:
30. To All the Boys: Always and Forever, гледан от: 51 милиона абонати
Третата и финална част от поредицата To All the Boys е адаптация на романа на Always and Forever, Lara Jean (2017) на американската писателка на романи за младежи Джени Хан. Тийнейджърската романтична комедя е с премиера 12 февруари 2021 г.
29. We Can Be Heroes, гледан от: 53 милиона абонати
Детският филм за супергерои е дело на Робърт Родригез, който е режисьор, сценарист и продуцент на продукцията с коледна премиера на 25 декември 2020 г.
28. Blood Red Sky (Кървавочелвено небе), познат и като Transatlantic 473 (Полет 437), гледан от: 53 милиона абонати
Германският екшън-трилър на ужасите, в който група терористи се срещат с вампир по време на презокеански полет, е с премиера 23 юли 2021 г. и е най-успешната гермаска продукция на Нетфлукс. Бюджетът на филма е 17.7 милиона долара
27. He’s All That, гледан от: 55 милиона абонати
Романтичната тийн комедия е с премиера 27 август 2021 г.
26. The Perfect Date (Перфектната среща), гледан от: 55 милиона абонати (по метриката първите 2 минути) или 48 милиона абонати (по метриката 70% от филма)
Премиера: 12 април 2019; Бюджет: 5.7 млн. щ.д.
25. El hoyo / The Platform, гледан от: 56.2 милиона абонати
Премиера: 20 март 2020
24. The Wrong Missy, гледан от: 59 милиона абонати
Романтична комедия с Дейвид Спейд и премиера на 13 май 2020.
23. The Kissing Booth 3, гледан от: 59 милиона абонати
Фонална част на порезицата тийнейдържърска училищна любовна драма-комедия.
21. The Christmas Chronicles 2, гледан от: 61 милиона абонати
Коледната комедия на режисьора и продуцент Крис Кълъмбъс е с участието на Кърт Ръсел и Голди Хоун. Продукцията е с премиера 25 ноември 2020 г.
20. Yes Day, гледан от: 62 милиона абонати
Адаптацията по детската книжка на американската писателка Ейми Крауз Розентал е с премиера на 12 март 2021 г.
19. Triple Frontier, гледан от: 63 милиона абонати
Премиера: 6 март 2019; Бюджет: 115 млн. щ.д.
18. Ирландецът / The Irishman, гледан от: 64.2 милиона абонати
17. The Kissing Booth 2, гледан от: 66 милиона абонати
Тийнейдържърска училищна любовна драма-комедия. Премиера: 24 юли 2020 г.
16. Outside the Wire, гледан от: 66 милиона абонати
Премиерата на екшън фантастиката, чийто сюжет се развива през 2036 г. на Земята, е 15 януари 2021 г.
14. Holidate, гледан от: 68 милиона абонати
Романтичната коледна комедия с участието на Ема Робъртс и Люк Брийси е с бюджет 21 млн. щ. долара и премиера на 28 октомври 2020 г.
13. Sweet Girl, гледан от: 68 милиона абонати
Екшън трилър с Джейсън Момоа.
12. The Guilty, гледан от: 69 милиона абонати
Криминален трилър с Джейк Гиленхал.
11. The Midnight Sky (Среднощно небе), гледан от: 72 милиона абонати
Адаптацията на научнофантастичния роман на американската писателка Лили Брукс-Далтон от 2016 година Добро утро, полунощ е с участието на Джордж Круни, който е и режисьор на продукцията с премиера на 23 декември 2020 г. Това е постапокалиптичен разказ за останал самотен в Арктика учен, който се опитва да се свърже с група астронавти, прибиращи се на Земята от мисия до изследвана екзопланета в Слънчевата система в момент на мистериозна глобална катастрофа. Бюджетът на продукцията е 100 млн. долара.
10. Fatherhood (Бащинство), гледан от: 74 милиона абонати
Драмата по мемоарите Целувки за Мади за самотния овдовял баща, в ролята Кевин Харт, е с премиера 18 юни 2021 г.
8. Army of the Dead (Армията на мъртвите), гледан от: 75 милиона абонати
8. Project Power, гледан от: 75 милиона абонати
Премиера: 14 август 2020 г. Фантастика за супер герои, които развиват свръх сили след поемането на експериментално хапче. В ролите участват Джейми Фокс и Джоузеф Гордън-Левит, а продукцията е с бюджет от 85.1 милиона долара.
7. Enola Holmes, гледан от: 77 милиона абонати
6. The Old Guard, гледан от: 78 милиона абонати
5. Murder Mystery, гледан от: 83 милиона абонати (по метриката първите 2 минути) или 73 милиона абонати (по метриката 70% от филма)
4. 6 Underground (Шестима под прикритие), гледан от: 83 милиона абонати
Премиера: 13 декември 2019; Бюджет: 150 млн. щ.д.
3. Spenser Confidential, гледан от: 85 милиона абонати
2. Bird Box (Кутия за птици), гледан от: 89 милиона абонати (по метриката първите 2 минути) или 80 милиона абонати (по метриката 70% от филма)
1. Extraction (Извеждането), гледан от: 99 милиона абонати
В началото на януари 2021 г. Netflix обяви и най-гледаните си филми на база брой гледани часове. При тази класация се брои колко общ овреме е пускано едн озаглавие, независимо дали абонатът е гледал 1 минута, 1 час или целия филм или пък че си го е пускал по 2-3 пъти. Ето топ 10 по критерий общо гледано време:
- Red Notice (продължителност: 115 минути): 364 милиона часа гледане
- Don’t Look Up (продължителност: 145 минути): 322 милиона часа гледане
- Bird Box (продължителност: 124 минути): 282 милиона часа гледане
- Extraction (продължителност: 117 минути): 231 милиона часа гледане
- The Unforgivable (продължителност: 112 минути): 215 милиона часа гледане
- The Irishman (продължителност: 209 минути): 215 милиона часа гледане
- The Kissing Booth 2 (продължителност: 131 минути): 209 милиона часа гледане
- 6 Underground (продължителност: 128 минути): 205 милиона часа гледане
- Spenser Confidential (продължителност: 111 минути): 197 милиона часа гледане
- Enola Holmes (продължителност: 123 минути): 190 милиона часа гледане
- Army of the Dead (продължителност: 148 минути): 187 милиона часа гледане
- The Old Guard (продължителност: 125 минути): 186 милиона часа гледане
- Murder Mystery (продължителност: 97 минути): 170 милиона часа гледане
Снимка на лаптоп с включен Netflix: Jade87 / Pixabay