86% от българските потребители на Lidl одобряват вкуса на техните марки


Lidl brands

Сладоледът на Lidl е отличник сред продуктите им в теста с 92% одобрение на вкуса от българските потребители.

Обобщените резултати от 19 900 оценки, дадени от участниците в рамките на най-големия вкусов тест на собствени марки на Lidl, проведен от агенция Ipsos в България, показват, че 86% от клиентите в хипермаркета одобряват вкуса на собствените им марк, 82% потвърждават качеството им, а 81% биха препоръчали на свои близки, познати и приятели да опитат тествания от тях продукт.

Това се похвалиха от Лидл България на 13 май 2019 г. Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 30 държави.

В проучването се включиха 4600 респондента от 6 областни града в България, които тестваха 199 продукта от 24 собствени марки на Lidl в следните категории: млечни, месо и риба (грил и зимен асортимент), колбаси, бира и сладолед.

Резултатите за одобрение на вкуса при продуктовите групи също са следнитеи: 85% одобряват вкуса на млечните продукти, 81% за бирата, 92% за сладоледа собствена марка на Lidl и 84% – колбасите. В категорията месо и риба резултатите за одобрение на вкуса са: 88% за грил серията, 89% за зимния асортимент и 95% за рибата.

“С този най-мащабен вкусов тест, който направихме, валидирахме още веднъж факта, че голяма част от нашите клиенти идват при нас, защото има нещо, което самите те – или пък техните близки – много обичат, и което купуват само от Lidl – било то сладоледа или шоколада, ементала или немската шунка, както и любимите на множество продукти „Родна стряха“. Това са продуктите от собствените ни марки, които са в основата на нашия бизнес модел. Те са гарант за качество и за характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Затова сме много щастливи, че резултатите от проучването недвусмислено потвърждават, че хората разпознават качеството на продуктите ни, харесват вкуса им и ни се доверяват“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

“Това беше най-мащабният продуктов тест, който сме правили до момента. Определено случването му беше предизвикателство за целия екип, но нещата протекоха гладко, стиковайки се чудесно и с колегите от Lidl. Високите резултатите, които регистрирахме, са доста консистентни от гледна точка на пол, възраст и населено място на респондентите, което води до балансирани общи оценки на тестваните продукти и съответните продуктови групи“, сподели Виолета Танчева, ръководител отдел „Стратегически пазарни проучвания“, Ipsos България. Ipsos e международна агенция за маркетингови проучвания с офиси в 89 държави.

Конкретните резултати са следните:

  • Категория млечни продукти – според вкусов тест на 72 млечни продукта от 9 собствени марки, на база 3900 респондента, 7200 получени оценки.
  • Категория месо и риба грил асортимент – според вкусов тест на 12 продукта от 1 собствена марка, на база на 600 респондента, 1200 получени оценки.
  • Категория месо и риба зимен асортимент – според вкусов тест на 7 продукта от 2 собствени марки, на база на 600 респондента, 700 получени оценки.
  • Категория колбаси – според вкусов тест на 67 продукта от 3 собствени, на база на 3600 респондента, 6700 получени оценки.
  • Категория сладолед – според вкусов тест на 18 продукта от 1 собствена марка, на база на 1600 респондента, 2000 получени оценки.
  • Категория бира – според вкусов тест на 17 продукта от 3 собствени марки, на база на 1400 респондента, 1700 получени оценки.

В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 95 магазина в 47 града и близо 2700 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки.

За всички потребители, желаещи да опитат някои от продуктите собствена марка на Lidl, веригата стартира серия от дегустации на избрани продукти, участвали в проучването. Дегустациите започват на 25 май 2019 г. в София и ще продължат във всички градове в страната, в които има магазини на Lidl.