Billa разяснява кои са истинските млечни продукти


кисело мляко

Веригата хранителни магазини Billa България стартира образователна кампания за здравните ползи на млечните продукти по БДС.

На 29 септември 2016 г. стартира пътуващо изложение BILLA Млечен свят, което представя предимствата на млечните продукти по БДС в шест града в страната. Инициативата е подкрепена от Министерство на земеделието и храните.

Кампанията на Billa е с цел да ни информира относно преките ползи от консумацията на млечни продукти с високо качество и с произход, гарантиран от Български държавен стандарт. Официален старт на кампанията дадоха днес в София и представителите на партньорските организации: Българската агенция по безопасност на храните, Българският институт по стандартизация и Българското дружество по хранене и диетика.

Кампанията BILLA Млечен свят се провежда под формата на пътуващо изложение в периода 29 септември – 10 октомври 2016 г. в избрани магазини на веригата Billa в градовете София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора и Русе.

По време на образователното изложение всеки желаещ ще може да разговаря с експерти по храните и експерти по храненето относно предимствата на млечните продукти по БДС и ползите при тяхната консумация от гледна точка на здравословно хранене, както и да дегустира висококачествени продукти с доказан произход.

В това изложение вземат участие производители на млечни продукти по БДС, които са предлагани в магазините на Billa, а именно: „Димитър Маджаров“, „Ел Ай Трейд“ ЕООД с продуктите си с марка Lacrima и Frezco, „ОМК“ АД с продуктите си с марка „Верея“, „Полидей-2“ ООД (Карлово) с продуктите си с марка „Домлян“, ЕТ „Зоров 91“ с продуктите си с марка „Пършевица“ и Зоров 91 – Димитър Зоров, „Мерони-Н“ с продуктите си с марка „Мероне“.

Стартирахме тази образователна инициатива, защото всички ние вярваме, че когато избираме храната, която слагаме на трапезата си, не трябва да обръщаме внимание само на външния ѝ вид, но и на нейния произход, откъде идва, как се произвежда. С кампанията „BILLA Млечен свят“ бихме искали да насърчим българските потребители да обръщат повече внимание на състава и произхода на храната, която си закупуват, както и да познават предимствата на млечните продукти, произведени и сертифицирани по Български държавен стандарт, коментира управителя на Billa България Бойко Сачански.

Zdraven.bg припомня на читателите, че Национален стандарт за българско кисело мляко (БДС 12:2010) е в сила от 15 юли 2010 г. Но към момента само 7 фирми са закупили такъв и не всички ги ползват – напр. Данон не произвежда кисело мляко по БДС. Отбелязваме също, че не всеки млечен продукт на фирмите, закупили стандарта, е изпълнен по БДС, затова гледайте на опаковката дали съдържа знака БДС, за да знаете какво купувате. А в България над 60% от млечните продукти са менте и пълни с примеси, обяви по-рано през 2016-та председателят на Асоциацията на млекопреработвателите в България Димитър Зоров.

За доброто настроение на всички, които обичат мляко и млечни продукти, поздравяваме с колекция видео клипове с песни за мляко:

Снимка: Мари де Говил

loading...