Facebook и Instagram вече забраняват публикации, свързани с диети, ако потребител се оплаче.
Край на отслабването по Facebook и Instagram! Дните на публикации в тези социални мрежи, пълни напитки за детоксикация и всякакви наречени диетични продукти, са преброени.
Facebook, които са собственици на най-голямата социална мрежа за споделяне на снимки и кратки клипчета в света, вкл. в България, Instagram, обяви на 18 септември 2019 г., че променя политиката си към публикации, които рекламират или продават диетични продукти, както и такива, които насърчават козметичната хирургия.
Решението е свързано с притесненията, че влиянието на публикациите за диетични и детоксиращи продукти, както и промотиращите козметичната хирургия, уврежда психичното здраве на младежите и физическата им представа за себе си.
Първата промяна, които влиза в сила, е, че подобни продукти няма да бъдат показвани на лица под 18 години. Втората основна промяна е забрана на публикации на диетични продукти, които призовават за покупка на стоката.
Това обаче ще се случва само ако потребител се оплаче.
Причината за подобни действия от страна на Facebook е, че някои диетични продукти може да са вредни за здравето и да причинят хранителни разстройства у потребителите.
Относно рестрикцията към козметични операции поводът за новата политика е зачестелите пластични интервенции сред младите хора, причината за които била, че според експерти социалните медии прекалено ги промотират.
Искаме Instagram да бъде положително място за всички, които го използват и тази политика е част от нашата постоянна работа за намаляване на натиска, на който хората понякога се подлагат в резултат на социалните медии, казва Ема Колинс, мениджър на политиката за публикации в Instagram, цитирана от изданието Guardian.
Снимка: Каролина Грабовска