Netflix инвестира 2,5 млрд. долара за филми и сериали от Южна Корея

Netflix

Netflix ще инвестира 2,5 млрд. долара в южнокорейско съдържание през следващите четири години, обяви главният изпълнителен директор Тед Сарандос след среща с президента на страната Юн Сук Йол във Вашингтон, предаде БГНЕС.

През последните години Южна Корея затвърди статута си на световна културна сила, отчасти благодарение на експлозивния успех на наградения с Оскар филм „Паразит“ и хитовия сериал на Netflix „Squid Game“, познат у нас с погрешния превод като „Игра на калмари“, който е и най-гледаният сериал на Netflix на всички времена.

„Netflix с удоволствие потвърждава, че ще инвестираме 2,5 млрд. щатски долара в Корея, включително в създаването на корейски сериали, филми и неспециализирани предавания през следващите четири години“, заяви Сарандос.

„Този инвестиционен план е два пъти по-голям от общата сума, която Netflix е инвестирала на корейския пазар, откакто стартирахме услугата си в Корея през 2016 г.“

Сарандос заяви, че Netflix има „голяма увереност“, че творческата индустрия на Южна Корея ще продължи да разказва велики истории.

„Невероятно е, че любовта към корейските сериали доведе до по-широк интерес към Корея, благодарение на завладяващите истории на корейските творци. Техните истории сега са в центъра на световния културен дух“, добави той.

През последните няколко години южнокорейското съдържание завладя света. През 2022 г. над 60% от зрителите на Netflix са гледали предаване от източноазиатската страна, сочат данни на компанията.

Netflix инвестира повече от 750 млн. долара за разработване на корейско съдържание от 2015 г. до 2021 г. По-рано компанията беше заявила, че ще разшири продукцията си от южнокорейски предавания, без да дава подробности за плановете за разходите.

Можете да видите и кои са най-гледаните онлайн филми на Netflix на всички времена.

Снимка на ТВ етран с Netflix: Tumisu / Pixabay