Магнезий за добро настроение




Магнезий помага за добро настроение, твърдят експерти.

Приемането на магнезий в повишени количества повдига самочувствието и настроението. Ако той липсва в организма, човек се чувствам по-тревожен, по-нервен, по-раним и чувствителен.

Мегнезият присъства в сравнително малко, предимно висококалорични продукти – шоколад, бобени храни, пълнозърнест хляб. Единствено скаридите са храна, богата на магнезий и бедна на калории.

Според учените само 30-40% от магнезия, който приемаме, се усвоява. Ако превишим необходимото количество от минерала, излишъкът се изхвърля. Ако пък магнезият, който получаваме, е по-малко, отколкото трябва да бъде, бъбреците правят всичко възможно, за да съхранят максимално количество от него.

Съществува връзка между липсата на магнезий и сърдечно-съдовите заболявания. Доказано е, че хората, които пият минерална вода, богата на магнезий, са по-малко предразположени към инфаркти. Недостигът на магнезий увеличава риска от аритмия и от тромбоза.

Според специалистите всеки ден трябва да доставяме по 6 мг магнезий на килограм от теглото си. Магнезият влиза в състава на скелета, мускулите, тъканите на сърцето, панкреаса, черния дроб, надбъбречните жлези и кръвта.

Спортистите и възрастните хора се нуждаят от повече, но бременната жена е тази, която има най-голяма нужда от магнезий. Дефицитът на магнезий при бременните може да доведе до хипертония, преждевременно раждане или забавяне на развитието на плода, обясняват лекарите, пише dnevnik.bg.

Снимка: Tim Wilson