За гладуването и наднорменото тегло




Какво трябва да знаем за гладуването и наднорменото тегло?

Гладуването не е решение за наднорменото тегло. Но как да намалим наднорменото тегло, кои храни да избягваме, ако искаме да сме стройни, подходящи ли са хранителните добавки, ако сме решили да свалим килограми. Отговорите на тези въпроси дава д-р Петя Каменова, главен асистент към Университетската специализирана болница за активно лечение по ендокринология „Академик Иван Пенчев” в предаването на Дарик радиоНики Кънчев Шоу”.

Как да намалим наднорменото тегло през лятото?

За да намалим наднорменото тегло, не само през лятото, а въобще, когато установим, че се появяват излишните килограми, трябва да имаме едно балансирано хранене. Това означава да знаем какви храни да избираме според тяхното енергийно съдържание, това означава колко пъти на ден да се храним, това означава да изчислим и калоража, трябва да избягваме богатите на мазнини и въглехидрати храни, тъй като те са основните източници на енергия. Особено сега, в сезона на лятото, е хубаво да се избягват простите захари, шоколад, сладки храни, тестени храни, бял хляб, особено мазните храни. Пък и честно казано в тези жеги човек няма желание да консумира мазни храни.

Много хора използват и хранителните добавки като начин да свалят теглото, какво ще препоръчате в това отношение?

Хранителните добавки имат място в борбата с наднорменото тегло. Аз подчертавам с наднормено тегло, защото те биха помогнали тогава, когато затлъстяването не е взело застрашителни размери. Затова когато кантарът покаже, че започваме да напълняваме, да увеличаваме теглото, трябва да се вземат мерки. Хранителните добавки не заместват храненето и не са достатъчни само те, за да отслабнем. Ако ограничим дневния калораж само с 500 калории, за седмица само от това ние ще отслабнем с половин килограм, а за месец някъде около два килограма. Ако прибавим добавка, която намалява разграждането на основните енергетични съставки, каквито са въглехидратите, бихме могли в по-голяма степен да редуцираме теглото си. Да не забравяме и физическата активност. Всичко, което ни е приятно като движения, като упражнения, трябва да се прави – било то разходка, гимнастика.

Как изглежда перфектната закуска?

Закуската може да включва кафе, чаша мляко или пълнозърнест хляб – една две малки филийки с нискомаслено сирене, домат или плод. На обяд – запечено пиле без кожата, могат да се хапнат и картофки.

Защо пилето трябва да се яде без кожата?

Защото съдържа мазнини, това са т.н. скрити мазнини.

Какво ще ни препоръчате за следобеда закуска и вечеря?

Следобедната закуска може да бъде плод, а за вечеря също нещо лекичко – зеленчуци без ограничения, плод, да се избягват много мазните храни. Рибата е много подходяща, тя е изключително полезна, особено сега. Но по-малко от 800 килокалории дневно не се препоръча, тъй като този нисък калораж се понася трудно, човек се фиксира непрекъснато върху калориите, изчислява ги, това го затормозява, а освен това води до усилено разграждане на белтъци, минерали и витамини. Още по-малко се препоръчва гладуването, защото то може да доведе до тежки последици, до образуването на ацетон. Особено диабетици не би трябвало да се подлагат на гладуване, защото това гладуване може да доведе до развитие на кетоацидоза. Хранителната добавка заедно с балансираното хранене и подходяща физическа активност са достатъчни, за да намалим теглото си.

Снимка: ~chicchun~

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува: