Храни за отслабване


Представяме храни, които помагат за отслабване. Включвайте ги в менюто си!

По време на празници много от нас често прекаляват с преяждането и понякога това се отразява върху фигурата ни по-трайно, отколкото ни се иска. За тези, които искат да се върнат в нормата си, без да се подлагат на строги диети, е съветът на учените от университета в Токио, които твърдят, че ако поемаме по-голямо количество храни, които съдържат вода, това ще ни помогне да отслабнем.

Ето списък с такива плодове и зеленчуци, които публикува actualno.com, с богато съдържание на вода, но и много други полезни съставки (подредени по азбучен ред):

Броколи:
Броколито е сред най-добрите източници на целулоза и калций. Обикновено се приготвя на пара, тъй като по този начин най-добре се съхраняват съдържащите се в него хранителни вещества. Броколито съдържа също много витамин С и витамин А.

Грейпфрут:
грейпфрут
Диетолозите препоръчват грейпфурт на всички, които имат предпоставки за сърдечно-съдови заболявания. Съдържащият се в него нарингин ускорява храносмилателните процеси и с това спомага за отслабването. Грейпфрутът съдържа много витамин С, фолиева киселина, калий, пектин, целулоза, както и витамин А и ликопен, които предпазват стените на съдовете от увреждания. В този плод има и много калий, магнезий, витамин С и витамини от група В.

Зеле:
зеле
Зелето е изключително богато на антиоксиданти и именно затова се смята за храна, която спомага за повишаването на имунитета. Киселото зеле е особено богато на витамин С. Специалистите препоръчват зелето да се употребява и в суров вид, особено на салата, като червеното е по-богат източник на микроелементи. Зелето съдържа и много калий, магнезий, фосфор, калций, желязо, витамини А, В1, В2, В6, С, Е, РР и U.

Карфиол:
карфиол
Някои изследвания сочат, че карфиолът спомага за забавяне развитието на раковите клетки и предпазва от рак. Този зеленчук е богат източник е на витамин С и фолиева киселина. Препоръчително е да се употребява сурово или задушено. Карфиолът съдържа още калий, желязо, мед, цинк, флуор, манган, бета-каротин, витамини С, К, В1, В2, В6.

Маруля:
маруля
Поради ниската си калоричност марулятя е част от много диети. Марулята съдържа витамини от група В, фолиева киселина, манган. Тя стабилизира нивото на захар в кръвта и укрепва имунната система. Препоръчително е да се консумира с малко зехтин. В марулите има още калий, калций, магнезий, желязо, фосфор, витамини А, В, С и фолиева киселина.

Репичка:
репичка
Репичките също са богати на фолиева киселина, както и на сяра и различни антиоксиданти. Те допринасят за нормализирането на храносмилателните процеси. Репичките са и източник на натрий, калий, калций, фосфор, магнезий, желязо, флуор, витамини А, Е, В1, В2, В6, никотинова и салицилова киселина.

Спанак:
спанак
Спанакът съдържа много желязо, фолиева киселина, витамин К, антиоксиданти (бета-каротин и витамин С) и лутеин, които влияят укрепващо на зрението. Източник е и на целулоза, калий, калций, фосфор, натрий, желязо, цинк, магнезий, флуор, витамини С, В1, В2, В6, РР, Е и К. Спанакът е подходящ за салата, супа или гарнитура към основното ястие.

Снимки: sxc.hu